۱۳۸۷ شهریور ۲۸, پنجشنبه

نمایشی مضحک

خواندید خبر را؟‌ درخواست از قوه قضاییه، جهت انحلال جامعه بهاییإن ایران، با تهیه طوماری در نماز جمعه این هفته؟ در حالی که چرخ اقصاد کشور با تورم ۲۷.۶ درصدی از حرکت باز ایستاده، ناهنجاری های اجتماعی تا حد بی سابقه ای افزایش یافته، اخبار فسادهای مالی و دزدی های جسورانه دولتمردان از کیسه ملت مدتهاست که به بیرون درز کرده، تقلب و جعل مدارک رسمی توسط وزیر کشور که خودقرار است ضامن سلامت انتخابات باشد، فارغ از هرگونه پیگیری قانونی، موضوع باج خواهی کانون های قدرت شده، و در حالی که کشور با خطر تحریم های بیشتر و حتی تهدیدات نظامی روبروست، تنها موضوعی که در کانون توجه حکومت قرار دارد و با برنامه ریزی دنبال می شود مبارزه با بهاییان است.
با روی کار آمدن آقای احمدی نژاد فشار بر جامعه بهایی ایران شدت بیشتری به خود گرفت. بدنبال دستگیری تنی چند از مسئولین جامعه بهایی در شهرهای مختلف اذیت و آزار شهروندان بهایی در شهرها و روستاها به اوج خود رسید. وزارت کشور طی دستوری ارگان های تابعه را به شناسایی بهاییان و کسب اطلاع از زندگی آنها در شهرها و روستاها و تکمیل فرمی درباره کسب و کار، درآمد و فعالیتهای خصوصی آحاد اعضای جامعه ۳۰۰هزار نفری بهاییان ایران موظف ساخت. منازل بعضی از بهاییان به آتش کشیده شد، کودکان بهایی در مدارس مورد آزار و اذیت قرار گرفتند؛ اقداماتی که با وجود شواهد بسیار همواره از سوی جمهوری اسلامی تکذیب گردید. با دستگیری هفت نفر از مسئولین جامعه بهایی، در اردیبهشت ماه سال جاری، مبارزه حکومت با بهاییان وارد مرحله جدیدی شد و شکل علنی به خود گرفت. رسانه های دولتی سیاست سکوت را به کناری گذاشتند و تبلیغات مسموم و گسترده ای را بر علیه بهاییان آغاز نمودند. روزنامه کیهان بعد از فوت نا بهنگام نویسنده تواب خود احمد اللهیاری از تراوشات ذهنی نویسنده دیگری برای خلق یک رمان ضد بهایی در صفحه پاورقی خود استفاده می کند. روزنامه های دولتی و شبه دولتی به پخش اخبار ساختگی مشغولند و انواع اتهامات بی مورد از قبیل بمب گذاری، ارتباط با بیگانه و دشمنی با اسلام را به جامعه بی دفاع بهاییان ایران وارد می سازند.
واکنون شواهد حاکی از آن است که حکومت ایران به منظور مشروعیت بخشیدن به این بهایی ستیزی و اتساع دامنه تضییقات پا را فراتر گذاشته و بر آن شده است تا مردم را شریک اعمال مجرمانه و سیاست های غیر انسانی خود نماید.جمهوری روحانیون ایران که پیوسته مهارت خود را درسوء استفاده از نا آگاهی مردم ، احساسات دینی عوام و وثوقشان بر عبا و عمامه نشان داده اند می خواهند تا این قوم نا آگاه را بار دیگر بفریبند و بازیچه مقاصد شیطانی و وسیله دست درازی به امنیت جانی و حقوق انسانی بهاییان نمایند. سر رشته این اقدامات را می توان تا اظهارات تحریک آمیز کیهان و روزنامه دولتی ایرنا در مصاحبه ای با یک مورخ جستجو کرد. در این مصاحبه شخصی بنام سید کاظم موسوی به عنوان یک مورخ توصیه می کند تا مبارزه با بهاییان شکل مردمی پیدا کند. البته فایده چنین سیاستی فرار از مسئولیت این اقدامات غیر انسانی و عواقبی است که از جانب جامعه جهانی ممکن است دامن گیرشان شود.
فشار روز افزون وسیستماتیک بر جامعه بهاییان ایران از یک طرف و بهل کردن اوضاع مملکت در تمامی شئون آن و ایجاد یک بهلباشوی تمام عیار درتمامی عرصه ها، از طرف دیگر، حکایت از حضور حجتیه، این دشمنان قسم خورده بهاییان، درسطوح مختلف حکومت ایران دارد. زمزمه های این حضور که از روزهای آغاز بکار آقای احمدی نژاد و وجود ابهاماتی در مورد گرایشات رئیس جمهور به حجتیه شنیده می شد با تشکیل فراکسیون غدیردر مجلس شورای اسلامی، در ابتدای سال جاری شدت گرفت. این فراکسیون که تحت نظر آقای خزعلی، بنیانگذار بنیاد غدیر که از طرفداران و فعالان پروپا قرص حجتیه در گذشته و حال بوده اند، اداره می شود هم اکنون با جذب بیش از ۲۵۰نماینده بزرگترین فراکسیون مجلس است.

وضع رقت بار جامعه، نا امیدی و هرج و مرج و فساد روز افزون در قوای سه گانه مملکت، نشانه های ظهور قائم در مکتب حجتیه است. مردم چشم به آسمان دوخته اند و به اطراف می نگرند، باشد که نجات دهنده با علاِئم مجهول از چاه بر خیزد. مستاصل و مبهوت چون آدمک های سرگشته، عده ای افسرده به کنج منزل خزیده و گروهی نیز بی انگیزه به دنبال هیاهو روانند، تا شاید در نمایشهای مضحک حکومت شرکت کنند و نقش حقیری را که برایشان در نظر گرفته شده است ایفاء نمایند و«میل دردناک جنایت را که در دستهاشان متورم»است تسکین دهند.
--------------------------------
این مقاله در نیو نگاه:
http://www.negah28.info/index.php?option=com_content&task=view&id=894&Itemid=24
عکس بعد چند روز بعد از نوشتن مقاله و از وب سایت خبرگزاری فارس گرفته شد.
لینکها
http://radiozamaaneh.com/news/2008/09/post_6363.html
http://www.shahabnews.com/vdch.-n-t23n-6ftd2.html
http://radiozamaaneh.com/adibzadeh/2008/09/print_post_161.html
http://www.roozonline.com/archives/2008/09/post_9206.php#more
http://www.aftabnews.ir/vdcbz8brh5bwz.html
http://radiozamaaneh.com/news/2008/02/post_3866.html
http://www.bahai.org/persian/persecution/newsreleases/02-11-06
http://www.iranpressnews.com/source/043800.htm
http://www.radiofarda.com/Article/2007/04/10/o2_school_bahaei.html
http://www.khabarfarsi.com/news-231617.htm
http://www.kayhannews.ir/870308/12.htm#other1200
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2008/05/080527_he-ghadir-faction.shtml
http://www.roozonline.com/archives/2008/09/post_9201.php#more




۲ نظر: