۱۳۸۷ مهر ۴, پنجشنبه

پاسخ به آقای اعلمی(قسمت دوم)

آقای اعلمی،
در جوابی که برایم نوشتید، در قسمت د- گفته اید که بهاییان را جاسوس نمی دانید «زیرا دلیلی برای اثبات این مدعا ندارید»، اما در ادامه تاکید کردید که «شخصا میان پیروان بهاییت با ارباب و بانیان این فرقه و اعضای بیت العدل اعظم و نظایر آن تفاوت» قائلید. با این حساب شما معتقدید که در سلسله مراتب نظم اداری جامعه بهایی از نقطه ای به بعد اعضا با سایر بهاییان فرق دارند. این موضوع بسیار مهم است که بدانیم که این جدایی مورد نظر شما از چه نقطه ای شروع می شود. لازم است بدانید که اعضای محافل روحانی بهایی و بیت العدل اعظم توسط اعضای جامعه و یا منتخبین آنها و از بین تمام بهاییان تحت اشراف آن هیات انتخاب می شوند. یکی از اعضای محفل روحانی شهری که من در آن زندگی می کنم از دوستان صمیمی من است. ایشان یک دانشجوی رشته علوم اجتماعی است که چند سال قبل به جامعه بهایی پیوست. ایشان مترجم یک مبلغ بهایی در بلغارستان بود و به تدریج با تعالیم بهایی آشنا شد و نهایتا عضوی از خادمان جامعه بهایی شهر شد. جامعه بهایی بیش از ۱۰۰ سال پیش انتخابات آزاد، عمومی، و مخفی را  در ایران آغاز کرد و اکنون در سراسرجهان این فرایند با همان شرایط ادامه دارد. انتخابات بهایی 
۱) عمومی است از آن جهت و هر فرد بهایی برزگسال می تواند در آن شرکت کند،
۲)آزاد است از آن جهت که کسی کاندید نمی شود. به هر فرد بزرگسال که تشخیص دهید دارای قابلیت های لازم است می توانید رای دهید.(اعضای بیت العدل اعظم باید از بین مردان باشند)
۳)و مخفی از آن جهت که افراد از رای هم مطلع نیستند. حتی تاکید شده است که زن و شوهر کاملا مستقل و مخفی رای دهند، تبلیغاتی هم وجود ندارد.
این خصوصیت هاست که بستر یک انتخابات سالم را در جامعه بهایی مهیا می نماید.
گمان نمی کنید که اگر تفاوتی بین منتخبین(به کسر خ)و منتخبین(به فتح خ) باشد باید شورایی مثل شورای نگهبان، و یا ساز و کار دیگری وجود داشته باشد تا راه را بر غیر خودی ها ببندد؟ در حالی که در انتخابات بهایی کسی کاندیدا نمی شود، اعضای عالی ترین مرجع روحانی در دیانت بهایی، یعنی بیت العدل اعظم، نیز به همین روش، توسط وکلای جامعه بهایی کشورهای دنیا و از بین بهاییان جهان انتخاب می شوند. اعضای محافل ملی و محلی هر سال و اعضای بیت العدل اعظم هر ۵ سال تجدید می شوند. مطابق آثار دیانت بهایی ضیافات نوزده روزه که جمعی روحانی و مشورتی و با حضور همه اعضای جامعه بهایی در شهر ها و دهات و مناطق مختلف در اول هر ماه بهایی تشکیل می شود، ارکان نظم اداری بهایی را تشکیل می دهند. یکی از قسمت های مهم ضیافت ها مشورت در امور جاری جامعه است و هر بهایی با شرکت در این ضیافات می تواند نظر خود را به سمع محفل برساند. از این ها گذشته برای گسترش و تقویت ارتباط بین بیت العدل اعظم و بدنه جامعه شوراهای دیگری چون هیاتهای معاونت و مساعدین آنها وجود دارد. 
در کامنت قبلی راجع به ادعایتان مبنی بر ارتباط شارع دیانت بهایی با روسیه توضیحاتی از شما خواستم، که متاسفانه جوابی ندادید. البته می دانم که سرتان شلوغ است و پاسخ گویی به سیل کامنت ها کاری وقت گیراست، اما قبول بفرمایید که فقط ادعای اینکه 'چون مرز روسیه به سوی بهاییان بازبود، پس دیانت بهایی کار روس ها بود' بسیار دایی جان ناپلئونی است. چنین دلیلی کسانی را ممکن است قانع کند که، بخاطر ضعف قدرت تحلیل، فکر می کنند مسائل دنیا بشکلی معجزه آسا و خارج از دائره درک و فهم آنها اداره و انجام می شود،یا افراد متعصبی را که فقط دنبال دلیل برای دشمنی با بهاییان می گردند.
از اطاله کلام می پرهیزم و می خواهم از گفته هایم چنین نتیجه بگیرم که جدا کردن اعضای بیت العدل از سایر افراد جامعه بهایی با هیچ منطقی سازگار نیست و مدعیان باید مسایل بسیاری را به دنبال طرح این مدعا توضیح دهند.
در قسمت بعدی به اشکالات دیگری که مطرح کردید پاسخ می گویم.
زنده باشید،
نوروز علی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر