۱۳۸۷ آبان ۱۵, چهارشنبه

واکنش ها از داخل ایران به پیروزی اوباما

  • یک مرجع ناشناس در جمع طلاب گفت: حالا بعضی ها چه ذوقی کرده‌اند، این کار غلطی است. اگر فکر می‌کنید حالا کس دیگری بیاید ممکن است طوری بشود، نه آقا این طور نیست. من از همین جا به رئیس جمهور آینده آمریکا اعلام می‌کنم که دیکتاتورهای عالم روی آمریکا به عنوان دشمن حساب باز کرده‌اند!
  • خبرها حاکی از آن است که رئیس جمهور ایران همچنان معتقد است که قلدرها به اوباما اجازه نخواهند داد تا پیروز شود. او همچنین به عنوان مهم ترین نصیحت، به باراک گفت که قبل از هر اقدامی اول با دانشگاه هاروارد در مورد صحت مدرکش هماهنگی کند و اگر سوالی دراین باره داشت به شماره علی کردان  0119821Impeachment تماس بگیرد و بپرسد.
  • منوچهر متکی خواستار آن شد که رئیس جمهور آینده آمریکابه خواست ملت آمریکا توجه کند. گفته می شودآقای متکی لیستی هم از این خواسته ها فراهم کرد و از طریق کنسول گری سوئيس به دفتراوباما فرستاد. سرفصلهای این لیست به قرار زیر است:
  1. وقت آن رسیده است که آقای اوباما با شرکت در یک اعتراف همه جانبه تلویزیونی دین خود را به مستضعفان آمریکا ادا کرده و نقش آمریکا را در تاخیر ظهور آقا افشاء نماید. ایشان ابراز امیدواری کرد که ایران شاید بتواند تیم تخصصی فیلمبرداری و دیگر لوازم را، بجز واتر بردینگ(water boarding) که تخته اش سنگین است و می دانیم خودتان آنرا دارید، برای یک هفته در اختیارمردم آمریکا قرارد دهد تا تمام اعترافات ئیس جمهورشان را بشنوند. 
  2.  حال که آمریکا و غرب به پوشالی بودن اقتصاد ربایی مبتنی بر علوم پوسیده فاسد پی برده اند، وقت آن است که باکمک علمای اعلام، سلطان شکر و چادر سیاه و با پیروی از الگوهای اقتصاد اسلامی بر پایه امانت، عدالت و کرامت انسانها، بار سنگین تورم از دوش مردم برداشته شود. ایران حاضر است، به نشانه حسن نیت، ایده ها و حتی شاید خود آقای احمدی نژاد را در این فصل پایانی ریاست جمهوری اش به نیویورک بفرستد که آن جا بماند و از نزدیک نظارت کند. آقای احمدی نژاد هم گفت:«اگر واقعا می خواهند که من بیایم  باید در اعترافات تلویزیونی، مشاهده هاله نور و ارتباط آمریکا با موسویان نیز گنجانده شود، درضمن، باتوجه به پیشینه دانشگاهیم یک کرسی هم در دانشگاه کلمبیا بمن بدهند، تا اقتصاد را در آمریکا، مانند سانتریفوژ های خودمان در ایران بومی کنم.» گفته می‌شود که لی بالینجر نیز از این موضوع استقبال کرده است و قرار است ترتیب یک سخنرانی هفتگی را برای ایشان بدهد و هر بارزحمت معرفی ایشان را خودش بکشد.
  3. سومین خواسته مردم آمریکا که تا حال به دست ما رسیده اینست که آقای اوباما، برای نشان دادن حسن نیت، کل هیات دولت ایران را به ضیافت شامی به کاخ سفید دعوت نموده و آنگاه چون جد بزرگوارش، بلال حبشی، از دیوار کاخ سفید بالا رفته اذان  مغرب را بر گنبد طلایی کاخ بخواند و در بعد از اکل شام، به هنگام بازگشت، در موقع دست دادن، موجودی حسابهای مسدود بانکی ایران در آمریکا را، آهسته در جیب رئیس جمهور بگذارد. گفته می شود که احمدی نژاد از پیش سفارش چند شلوار با جیب بزرگ را به فروشگاههای خیابان مولوی داده است.
  • آقای کروبی با فرستادن پیامکی(Text message) به باراک، از او خواست که امشب را تا صبح بیدار بماند. 
  • آقای حداد عادل که عادت دارد باراک اوباما را با اسم وسطش، حسین، صدا کند، عنوان کرد که این «یس وی کن» ها همان «قالوا بلی»(۱) بودو این پیروزی حسین چیزی جز شکست آمریکا و زنده شدن ایدوئولوژی عاشورا در قلب طاغوت نیست. باراک اوباما که در ضیافت شام All smith اعلام کرده بود کسی که نام وسط او را انتخاب کرد احتمالا نمی دانست که او شاید روزی بخواهد برای ریاست جمهوری اقدام کند، در جواب حداد گفت!what!? say it again please  
  • بابایی، نماینده مجلس هشتم، بعد از آنکه فریاد زد Change, we believe in too گفت که ما بیشتر از مردم آمریکا منتظر چنج هستیم. اصلا این ماجرای کردان مارا ازنون خوردن انداخت. باراک اگه چنج(۲) نداره می تونه یه چک بنویسه ما هم قول میدیم استیضاش نکنیم.
  • آقای خاتمی هم گفت چقدر این «یس وی کن» ها قشنگ بودند، اگه من هم رئیس جمهور بشم قول می دهم که همین کار رو واسه مردم بکنم
--------------------------
(۱)اعراف، آیه ۱۷۲: الست بربکم قالوا بلی
(۲)معنی دیگر چنج  پول خرد است.


۱ نظر:

  1. وبلاگ نیروی جوان با یک طنز کوتاه بروز شد:

    بهایی‌ستیزی و مبارزه با معضلات اجتماعی از قبیل اعتیاد

    http://nirooyejavan.blogfa.com/post-33.aspx

    پاسخحذف