۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

رهبر جنبش سبز کیست؟

نکتهای هست که رژیم ایران خیلی بهتر از مردم سبزش متوجه‌اش بوده و امیدوار است که مردم از آن غافل بمانند؛ این که رهبر جنبش سبز نه موسوی است و نه کروبی! جنبش واقعی اصلاحات ایران اگر رهبری داشته باشد، این رهبر کسی نیست جز سید علی محمد باب و بعد از او بهاءالله.

هول نکن آقا. فحش نده خانم! بنده اینقدر در مدرسه از این فحشها از معلم تربیتی و دیگران شنیدم که پوستم کلفت شد. فکر می‌کنی که ۰ ۱۴ سال حبس برای هفت مدیر جامعه بهایی برای چیست؟ دستگیری فله‌ای بهاییان در شهرهای مختلف نشانه چیست؟ عوض فحش دادن برو یه لیست تهیه کن از چیزایی که بدنبالش هستی. ببین چند درصد اونها را باب و بهاءالله ۱۵۰ سال پیش مطرح کردند. اونوقت حساب کار دستت می‌آد. آره عزیزم، عوض عصبانی شدن کمی فکر کن و انصاف داشته باش.

اون موقع که «طاهره قرهالعین»‌ بدون حجاب در مقابل علما ظاهر شد، ندای بیرون آمدن زنان از پستوی غفلت و نادانی را سرداد و گفت زن = مرد، آخوند میرفت بالای منبر و به گوشتان میخواند که: بهایی ها معتقد به بی بندو باری جنسی هستند و شما هم باور کردید. اگه اونموقع گوش دلت باز بود، شاید امروز زنان و خواهران ما کمتر در خیابان های میهنمون تحقیرمی‌شدند.

اون زمان که بهاءالله گفت‌:

وقت آن رسیده که مردم دست از تقلید علما بردارند، بساط علما را برچینند، و با عقل و هوش خود به جستجوی حقیقت بپردازند، آخوند فریاد میزد واسلاما، وادینا، که اسلام=روحانیت است، بهاییان قصد دارند به اسلام لطمه وارد کنند، ایمان شما را بدزدند، معنویات شما را نابود کنند. اگر اون موقع به شعور و خردت اعتماد می‌کردی و علما را قیم خود نمی‌کردی، امروز درد خنجرشان را در پشت خود احساس نمی‌کردی. آنانی که خمس و زکاتتان را دریافت کردند، اما وقتی در خاک و خونتان دیدند دم بر نیاوردند، الا قلیلی که بر نیات این قلیل هم اعتماد نشاید.

وقتی بهائیان کتاب «رساله مدنیه» را که درباره لزوم مجلس و تمشیت امور از طریق مشورت منتشر کردند، علما فریاد میزدند که مشروطیت و تاسیس مجلس شورای ملی توطئه انگلیس است که بهاییان آنرا ترویج می‌کنند.

وقتی بهاءالله گفت کلیه تعصبات دینی، نژادی، جنسیتی، وطنی و ... باید از بین برود، علما میگفتند که بهاییان ترویج جهان وطنی می‌کنند تا آمریکا را بر ما مسلط کنند. چون بهاییان جاسوس آمریکا انگلیس و ... هستند.

وقتی بهاءالله ندا داد:

ای اهل عالم، سراپرده یگانگی بلند شد، به چشم بیگانگان یکدیگر را مبینید، همه بارِ یک دارید و برگ یک شاخسار، آخوند داد زد که نخیر، این خلاف حکم قرآن است. مسلمان از غیر مسلمان بهتر است. مرد از زن بهتر است، آزاده از برده بهتر است و ملا از همه شان بهتر است. شما هم به او گوش دادید، و حسابی طعم غیر مسلمان بودن را به ما چشاندید.


اکنون هم انصاف بده، تک تک این قهرمانان خودساخته سبزتان را آوردند جلوی دوربین و همه را وادار به اعترافات رنگاوارنگ کردند. آنها هم که در امان ماندند دراصول با حاکمان ایران توافق دارند. مدیران جامعه بهایی را چه؟ آیا آنها را توانستند چنین خرد و ذلیل کنند؟

تنها گروهی که از ۱۵۰ سال پیش تا کنون حرف تغییر را با نیتی خالص و با عمل پاک دنبال می‌کند، بهاییان هستند. حرفشان را گفتند، و پایش ایستادند و هزینه دادند و از کسی کینه‌‌ای بدل نگرفته‌اند. این هفت نفر مدیران جامعه بهایی دو سال در بازداشت به سر بردند و تحت سخت ترین شرایط از عقیده خود دست نکشیدند، و متانت و وقار خود را به ارعاب و تحقیر و شکنجه نباختند. اینان هم ایرانیانی هستند چون سایرین، اما بی‌ مدعا. هدفشان معلوم، و حسابشان مشخص است. خیرخواه تمام مردم دنیا، حتی زندانبانان خود هستند و فقط یک چیز میگویند:

«تغییر در وضع ایران نیازمند تغییرات ریشه‌ای در عالم اندیشه و افکار است. نیاز به خانه تکانی روحی و فکری است. چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید»

----------------------------------------

امروز مقاله زیر را در رادیو زمانه دیدم که به موضوع مربوط است

نقش بهاییت دردموکراسی خواهی ایران

۳۲ نظر:

  1. آقا حق مطلب را گفتی. آقایان میخواهند ما تعارف کنیم و احساسات مذهبی مردم را در نظر بگیریم و نظرات رادیکال ندهیم؛ ولی دیگر وقت مسامحه نیست. شتر سواری دولا دولا نمیشود. مردم باید بدانند که ایران فقط یک راه نجات دارد و آن هم اقبال به تعالیم بهاییست. حرف هایی مثل «وفاداری به اصل نظام اسلامی» یا «وحدت حول محور ولایت» و امثال این تعارفات لاس زدن با این حاکمیت است و برای ملت از آنها کلاهی دوخته نخواهد شد. مردم ایران نباید از ذوق تخم طلایی که روشنفکران اسلامی به آنها تعارف میکنند از معدن الماسی که در دل کوه تعالیم دیانت بهایی نهفته شده غافل بمانند.

    پاسخحذف
  2. دیگه حنای دین رنگی نداره چه اسلام چه بهاییت

    پاسخحذف
  3. ناشناس عزیز، من نگرانم که شما از آن طرف بام بیفتید

    پاسخحذف
  4. Mishe lotfan befahmid ke chi migid bad matlab benevisid

    پاسخحذف
  5. مامیگیم خر نِمیخام پالُن خر عوض میشِه

    اسلام ناخواستیم بابا بِه کی بگیم. نه شیعش نه بهاییش. بُرُ بابا دِلِت خُش

    پاسخحذف
  6. me too. I also think garbage is garbage. Arab Islam or British Bahaii

    پاسخحذف
  7. بدبختی ما ایرانیها هیچوقت درست نمیشه. شیفته یه اسم میشیم و هدف اصلی یادمون میره. دیروز جنبش اصلاحات با خاتمی و امروز جنبش سبز با موسوی فردا هم که شلوغتر بشه احتمالاً جنبش سرخ با کروبی. همینجور که سریع آتیشی میشیم سریع هم خنک میشیم میریم شمال آبتنی. فکر میکنیم اگه چهار تا بد و بیراه به بهایی ها هم گفتیم بزرگترین خدمت رو به جنیش سبز کردیم. ملت سطحی هیچوقت نمیتونه مشکلاتشو اساسی حل کنه. هر کاری میکنه واسه خنک شدن دلشه نه واسه حل مسئله. 

    پاسخحذف
  8. jooybaran گفت:
    سودایی عزیز، مقاله‌ات واقعا با حال بود، هرکی خوند دل پیچه شد، به نظر من مردم ایران به این مطالب نیاز داردن.
    نمی‌دونم چرا اگه زهرا رهنورد که در یک سخنرانی بگه «زن و مرد مانند دو بال یک پرنده هستند» همه براش سوت و کف می‌زنن. ولی اگه یکی به شما بگه این یکی از تشبیهاتی است که حدود یک قرن پیش عبدالبهاء در سخنرانی‌هاش و نامه‌هاش، برای توجه به حقوق زنان بکار برد، به مزاجتان خوش نمی‌آد؟

    من از شما می‌خوام که مقالات دیگه‌ای در همین راستا بنویسید، من با کمال میل آنها را منتشر می‌کنم

    پاسخحذف
  9. http://balatarin.com/permlink/2010/8/24/2165849
    Jooybaran

    پاسخحذف
  10. آقا منت نذار. پیغمبرتون ۱۵۰ سال پیش این حرفها رو زد که زد. مردم تا آمادگیش رو نداشته باشن این حرفا هیچ مفهومی نداره. و این توان و فهم جامعه هست که سبب گسترش و همگانی شدنه این عقیده ها میشه. دیگه هم از این حرفها نزن.

    پاسخحذف
  11. ناشناس عزیز، جنابعالی مطمئنن هنوز هم آمادگی‌اش رو نداری

    پاسخحذف
  12. ناشناس جان اگه ملت بیسواد در دور افتاده ترین دهات ها آمادگیش رو داشتن و بهایی شدن یعنی بقیه مردم هم آمادگی داشتن. مسئله فقط برابری زن و مرد نیست که آمادگی فکری و فرهنگی بخواد، مسئله چشم باز داشتنه. مسئله حرمت آدمه. دیدن اینکه ملاها جز خیانت (از هر نظر) مطلقاً هیچ کار دیگه ای در این مملکت نکردن تحصیلات دانشگاهی نمیخواست؛ چشم باز میخواست.
    راستی منظورت از منت چی بود؟!

    پاسخحذف
  13. «تغییر در وضع ایران نیازمند تغییرات ریشه‌ای در عالم اندیشه و افکار است. نیاز به خانه تکانی روحی و فکری است. چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید»

    پاسخحذف
  14. این مقاله یه توهین هست به کسایی که در طول سال گذشته جونشون رو باختن و شکنجه و سختی کشیدن. من نمیدونم چرا ملت ما نمیتونه از دین دست برداره! هر چی که میشه ربط میدن به دین. کشورای غربی بدون اینکه با بهاییت کاری داشته باشن بر اساس فکر و منطق انسانی به این بلوغیت ذهنی رسیدن که آزادی فکری و رای انسانی لازم هست و دین در سیاست نباید دخالت کنه, می بینیم که خیلی پیشرفت هم کردن. در زمانی که رنسانس اتفاق افتاد بهاییت کجا بود؟ دلتون خوشه. ایران هم مثه هر جای دیگه ای داره به بلوغ فکری خودش میرسه هیچ ربطی به این یا اون دین نداره. بد تر از همه اینه که ما سعی کنیم با چرندیات خودمون یه جنبش زیبا رو بچسبونیم به یه خرافات دیگه. بابا بسه دیگه دین و خدا و پیغمبر بسمونه.۱۴۰۰ سال پیش و حالا میخوایم ول کنیم بچسبیم به ۱۶۰ سال پیش, بشر خودش عقل داره احتیاج به اون خدای خیالی و دستوراتش نداره. جالبیش اینه که دراین جنبش سبز که اتفاق افتاد که میگن مربوط به تعالیم بهایی هست یه دونه بهایی هم در تظاهرات یا چیزی شرکت نکرد ... واقعا جالبه ... کتاب اقدس و بخونید می بینید که اونم یه چیزی مثه قرآن هست, یکمی نرم تر و اصلاح شده ...من خودم در خانواده ی بهایی بزرگ شدم, احترام عقاید بجا ولی هر دینی ادعای بهتری میکنه و هیج کدومشون نمی تونن واسه ی حکومت در یک کشور خوب باشن, تنها راه جدایی دین از سیاست و در درجه ی دوم مخصوصا در ایران از بین رفتن دین یا رسوندن دین به حدی که فقط یک اعتقاد شخصی باشه نه بیشتر! بد بختی ما اینه که آدم مثه "ناشناس" کم داریم وگرنه پیشرفت ایران خیلی سریع تر و بهتر از اینها بود!

    پاسخحذف
  15. احمدزادگان نازنین
    (۱) من به کسی توهین نکردم. ولی شما به من توهین کردید. به من گفتید که با چرندیاتم این جنبش زیبا را می‌چسبونم به خرافاتم.
    (۲) شما اگه حرفی برای گفتن داشتی لازم نمی‌دیدی که بگی «در یک خانواده بهایی بزرگ شدم» تا کمی اعتبار واسه حرفات دست و پا کنی، مثل بهایی ستیزا که بلا استثنا می‌گن‌«من دوستان بهایی زیادی دارم».
    (۳) شما اول ربط جنبش سبز با رنسانس را معلوم کن، تا من بهت بگم که در رنسانس بهاییت کجا بود.
    (۴) به نظر من جنبش سبز بسیار فراتر از شرکت در تظاهراته. آیا اکبر گنجی در تظاهرات شرکت کرد؟ آیا محسن کدیور در تظاهرات شرکت کرد؟ بنده ارتباط دیانت بهایی با اهداف جنبش سبز را بسیار واضح در مقاله‌ام گفتم. اگر می‌توانید آنها یک به یک نقد کنید. مثلا بگویید که برابری زن و مرد ربطی به دیانت بهایی نداره. و امثال آن
    (۵) در مورد کتاب اقدس گفتید که «اونم یه چیزی مثه قرآن هست». اولا شبیه قرآن بودن عیب نیست. همانطور که مسلمان بودن یا بی‌دین بودن عیب نیست. در ضمن دست کلی گویی هم بردارید. اگه می‌شه بفرمایید این شباهت ها کدامند، و چه مشکلاتی رو بوجود آوردند؟ من هم فکر می‌کنم کلی حرف زدن یه چیزیه مثه تظاهر به دانایی کردن در کمال نا‌آگاهی».

    خداوند روزی شما را جای دیگر حواله فرماید.

    پاسخحذف
  16. بعقیده بنده، رنسانس چیز خوبیست۰ اما کاشتن یک گل در باغچه نشانه امدن بهار نمیشود۰ یا، تاریکی شب را با یک چراغ دستی روشن کردن، نشانه طلوع خورشید نیست۰ حقایق را بنحوی با زبردستی از هموطنان ما مخفی نگه داشته اند، طوریکه دیانت بهائی و بهائیان با سوء ظن مورد نکوهش قرار میگیرند۰
    Pedro

    پاسخحذف
  17. نقش بهاییت در جنبش دموکراسی خواهی ایران
    http://zamaaneh.com/humanrights/2010/03/post_536.html
    آقای سلی شاه‌وار دست به نگارش کتابی زده است درباره‌ی خدمات اجتماعی و فرهنگی‌ای که دین بهاییت به جامعه‌ی ایران عرضه داشته است. این کتاب بر آن است که دموکراسی‌خواهی نزد ایرانیان ریشه در آموزه‌های بهاییت داشته و این تاثیرگذاری یکی از جنبه‌ی پنهان تاریخ ایران است

    پاسخحذف
  18. این مسایل مطروحه که دین چیه و اطل قضیه که خدا باشه زیر سوال میره همش بخاطر اینکه مفهوم واقعی دین که عبارت از ارتباط قلبی ما انسان ها با خدای خالق درک نشده و دین ابزاری در دست ما برای حکومت کردن بر انسانهایی که کمتر از ما در اریکه قدرت وسیاست هستن است
    موضوع دوم این همه اهانت های گوناگون به مظاهر ظهور فکر میکنید درد درونیتونو تسکین میبخشه خیر هنوز مفهوم زندگی و زنده بودن رو این دوستمون درک نکرده .

    اساس ادیان الهی یکیست ولی در هر زمانی نسبت به عقل من و تو دستورات و احکام به واسطه تغییر شرایط زمانه تغییر پذیر است . حالا اگر کسی این مطلب را نمیخواهد قبول کند اون به خودش بستگی داره .
    در ضمن اگر کسی خواب باشه میشه بیدارش کرد ولی اگه خودشو به خواب زده باشه دیگه نمیشه .
    حالا دوست عزیز من خوابی یا خودتو به خواب زدی یخورده در باره لین مطلب خوب فکر کن

    پاسخحذف
  19. اون آرمان های غربی که انقدر بهش حسرت می خوریم کجا توهین می کنه و دینی که اعتقاد صدها هزار نفره، خر می دونه و اسم دین را پالون. خاک بر سر ما با این عادتمون که دموکراسی و آزادی مونم به جای این که در وجودمان ریشه پیدا کنه و بشه فرهنگمان، آخرش همون تقلیده و حرف و تقلید.

    پاسخحذف
  20. ف.احمدزادگان جان عزیز، حالا مطمئنی بهائی ها هم می خواهند حکومت دینی راه بیندازند؟ فدایت شوم، شوقی ربّانی دیدگاه بهائی درباره آینده دنیا را در آثارش توضیح داده. مدل بهائی از دنیای آینده با مدل بقیه دین ها فرق داردف اصلا صحبتی از حکومت دینی نیست! می توانید در کتابخانه آنلاین بهائی درباره آن بخوانید، توی کتاب "نظم جهانی بهائی" تحلیل های شوقی ربّانی را از دنیا می توانید پیدا کنید. موفق باشی.

    پاسخحذف
  21. matlab jaleb, vali dge nemidooonam jaye bahsesh chie, doostani ke mokhalefe din hastan inja ba bahs dindar nemishan. ooonayi ke chesh o gooosheshooon bastas inja roshan nemishan. doostane bahai e manam age mikhan kari bokonan beran ruhi ba hamsaye va doostaneshooon bekhooonan alaki chera vaghteshooon o inja hadar midan

    پاسخحذف
  22. قسم بجمالم که جميع را در خيمه يکرنگ تراب درآورم
    و همه اين
    *رنگهای مختلفه را از ميان بردارم مگر کسانيکه برنگ من درآيند و آن تقديس از همهء رنگها است

    bahai'is are not leader or follower of any colors
    those people make the colors themsellf
    ......some poor stopid follow the color
    they distroy the color and make another color
    and it goes on and on ...............................till

    جميع در خيمه يکرنگ تراب درآيند

    پاسخحذف
  23. دوست عزیزمان در باره غرب و آزادی در آنجا داد سخن دادند و البته نگفتند کدام کشور غربی که کار آسان تر گردد و اینکه مطمئن ازین گفتار هستند یا اینکه در فیلمها و یا گزارشات مردم توریست شنیده اند!تنها کسانی که در کشورهای غربی هستند متوجه فشار مذهبی ناشی از کلیسا و افرادی که در خیاباتها بطور مرتب شما را بمباران مذهبی مینمایند!پس ای دوست متوجه باش که انسان بدون دین نبوده و نیاز به راهنمائی پیامبران بوده و خواهد بود(در قران مجید اشاره به یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر شده است)پس این نیاز همیشه گیست و هیچ زمانی نبوده که صاحب فکری باشد و نیاز بدین حس نشودو البته فکر اگر در جهت درست راهنمائی گردد متوجه خواهد شد که دیانتی مورد نظر است که عقل را در آن راهی هست!

    پاسخحذف
  24. دوستان عزیز من همه نظرات شما را خواندم.واقعا" جای تاسف دارد که ما ایرانی ها فقط میخواهیم که با توجه به دین هر شخص نسبت به او قضاوت کنیم.
    بیایید تعصبات را کنار بگذارید و بپذیریدکه همه ما انسانها با هر دین.نژاد و ملیتی که هستیم باید نسبت به همدیگر با انسانیت و عطوفت برخورد کنیم.همین افکار تنگ نظرانه است که بین ادیان در ایران کینه و دشمنی بوجود آورده.

    پاسخحذف
  25. “Religion is, verily, the chief instrument for the establishment of order in the world, and of tranquility amongst its peoples. The weakening of the pillars of religion hath strengthened the foolish, and emboldened them, and made them more arrogant. Verily I say: The greater the decline of religion, the more grievous the waywardness of the ungodly. This cannot but lead in the end to chaos and confusion. Hear Me, O men of insight, and be warned, ye who are endued with discernment!” (Baha'u'llah, Epistle to the Son of the Wolf, p. 27)

    پاسخحذف
  26. “O son of man
    If thine eyes be turned towards mercy, forsake the things that profit thee, and cleave unto that which will profit mankind. And if thine eyes be turned towards justice, choose thou for thy neighbor that which thou choosest for thyself. Humility exalteth man to the heaven of glory and power, whilst pride abaseth him to the depths of wretchedness and degradation”.

    (Baha'u'llah, Hidden words)

    پاسخحذف
  27. آقای ناشناس من شنیدم که بهأیت گفته دین باید مطابق علم و عقل باشه اگر عقل داری دین باب طبعت را انتخاب بکن دین باید برای دوستی و مودت تساوی حقوق زن و مرد، در این مورد اگر بگم شما و همسرتان ممکن هست به غیرت مردنت بر بخورد ولی‌ میگم دخترت و شوهرش از مزایا برابر بر خوردار باشند، و هزاران هزار دیگر

    پاسخحذف
  28. متأسفانه ما در تربیت خود اعتدال را نشناخته و نیاموخته ایم. یا در افراط زندگی میکنیم یا در تفریط. مثلا از آخوند پرستی ناگهان به لامذهبی می پریم و میخواهیم از غرب تقلید کنیم در حالی که 200 سال از اروپا عقب تریم. حالا که مردم اروپا رو به دین میآورند ما میخواهیم بیدین شویم چون فکر میکنیم راه حل همین است و بس.

    پاسخحذف
  29. Aval salam dovop yeh nighah beh dorobareton bendazin bebinid chand ghoroh daran barayeh hokomat dar iran to sareh hamdigheh mizanan dineshono beh rokheh ham mikeshan baba jon yeh nighah beh donya bokon ma az kochektarin keshvareh arab ham aghab ofateiem ona beh chi fekr mikonan ma mellateh iran beh chi fekr mikonim baba bidar shin gharneh 21 ast az khabeh ghaflat bidar shin beh khaterh azadiyeh IRANEH AZIZ ba fosh dadan beh hamdigheh hichi avaz nemisheh mesleh yeh roshanfekr raftar konid ta esalatemon ra keh beh donya neshon dadim az baien nabarim

    پاسخحذف
  30. دوست ناشناس بالا:
    منظور نویسنده از این ادعا که «رهبر جنبش سبز بهاءالله است»، به هیچ وجه به معنی سهم خواهی بهاییان در حکومت و عرصه قدرت سیاسی نیست. منظور نویسنده تنها این توجه دادن خوانندگان به این موضوع مهم بود که آنچه که ایرانیان امروز به دنبال آن هستند، بیش از ۱۶۰ سال پیش توسط پیامبر ایرانی، بهاءالله برای ایران و تمام جهان مطرح شد.
    ساده بگم! پدر بهاءالله یک درباری (در دربار قاجار) بود. اگر بهاءالله بدنبال قدرت سیاسی بود، دسترسی به آن برایش آسان بود. اما او مسیر دیگری پیش گرفت. رسالتی را که خود «اصلاح عالم و سعادت امم» می‌خواند را به قیمت ۴۰ سال زندان و تبعید آغاز کرد و در این راه، نه تنها خود بلکه خانواده اش و پیروانش متحمل زجر، شکنجه و بلایای فراوان شدند. به یاران خود می‌گفت:«تیر بلای الاهی را سینه منیر دوستان لایق و کمند بلای نامتناهی را گردن عاشقان شایق». اگر نیاز به متون بیشتری درباره رابطه بهاییان و قدرت سیاسی دارید بفرمایید تا در اختیار قرار گیرد.

    پاسخحذف
  31. Is it possible to delete the rude comments posted on this blog, please? I would like to post this on facebook, but don't want to include such comments that is clearly caused out of ignorance

    پاسخحذف
  32. Dear Nashenas, I am glad that you liked this piece. Regarding to the rude comment, on the second paragraph it says that "I got a thick skin". So couple of rude remarks will not hurt my feeling at all
    -----------------------

    By the way you might like this too
    http://domjonbanak.blogspot.com/2008/04/blog-post_13.html

    پاسخحذف