۱۳۸۷ آبان ۵, یکشنبه

سخنی با آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیت الله رفسنجانی در نماز جمعه تهران اعلام کرد: در شهري به نام عكا كه بهايي‌ها هم در آن جا زياد هستند عده زيادي از فلسطيني‌هاي قديمي مانده‌اند. نيمي از مردم اين شهر فلسطيني هستند. اخيرا صهيونيست‌ها آنان را آزار مي‌كنند. در كرانه باختري كه شهرك‌هاي صهيونيستي ساخته شده است كه در كنارش باغ هاي زيتون فلسطينيان قرار دارد. صهيونيست‌ها در اين باغ ها اقدام به تخريب و آزار و اذيت فلسطيني‌ها مي‌كنند. اين فجيع‌ترين كار است و آن‌ها كه منادي صلح هستند اين را نديده مي‌گيرند. من به صهيونيست‌ها اخطار مي‌كنم كه مواظب باشند اين كارها به نفعشان نيست....
ظاهرا آقای رفسنجانی از بهاییان می خواهد که وساطت مسلمانان را کنند تا دولت اسراییل دست از آزار و اذیت آنان بردارند. در ضمن بهاییان عکا را برای اینکه تا حال این کار را نکرده اند ملامت هم می کند، که شما چه جور منادی صلحی هستید که اعتراض نمی کنید. آقای هاشمی نیک می داند که نام بهایی و موضوع مناقشات اسراییل و فلسطین، جز به انگیزه تحریک عوام با هیچ توجیه عقلی دیگر در یک پاراگراف نمی گنجند. لذا به تغییر جنبه های واقعی موضوع یا ساده‌تر بگوییم دروغ‌هایی چند متوسل می شود.
اول آنکه اختلافات نژادی و دینی موجود بین اسرائیلی ها و فلسطینیان پیش از آنکه بخواهد یک نزاع خانگی باشد، عرصه ای است سیاسی که کشورهای مختلف جهان از جمله ایران در آن به سازماندهی منافع خود مشغولند. شوقی‌افندی که مسئولیت جامعه جهانی بهایی را در سالهایی که اسرائیل تشکیل گردید به عهده داشت، بی طرفی کامل، و عدم دخالت دیانت بهایی را در این منازعات در نامه ای واضحا مشخص نمود. این نامه برای بهاییان مانند یک دستورالعمل است و جامعه بهایی همواره آن را رعایت می کند.
دوم آنکه آقای هاشمی، عمدا و یا از روی نادانی، تصویری مخدوش از جمعیت بهایی عکا چه از نظر تعداد و چه از نظر حقوق شهروندیشان، ارائه می کند. ایشان می گوید که جمعیت بهایی در عکا زیاد است، تا چنین القا کند که بهاییان بمدد جمعیت زیاد خود در این شهر دارای تشکیلاتی اجتماعی و یا سیاسی هستند که می توانند برای مسلمانان وساطتی کنند و نمی کنند. تعداد بهاییان در کل اسرائیل حدود چند صد نفر می باشد که بیشتر در مرکز جهانی بهایی در حیفا و تعدادی نیز در روضه مبارکه(مدفن بهاءالله) در شهر 46 هزار نفری عکا مشغول کارند. این عده شهروند اسرائیل نیستند، بلکه داوطلبینی اند که از گوشه و کنار جهان برای خدمت به مرکز جهانی بهایی می روند و بعد از پایان دوره شش ماهه یا یکساله خود به موطن خود باز می گردند. 
چگونه آقای رفسنجانی از مهمانانی چند، که هیچ حقوق شهروندی ندارند، انتظار دارد که مشکل 50 ساله دو قوم را حل نمایند؟
سوم آنکه، جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است که دولت اسرائیل برخاسته از یک ایدئولوژی سیاسی است و با دیانت یهود ارتباطی ندارد. سوال من از آقای هاشمی این است که، چرا در کشور ایران که تمام قوای سیاسی و اجتماعی، انحصارا، در دست مسلمانان است، و ادعا می شود که حکومت، حکومتی %100 دینی است، با اقلیت‌ها رفتاری می شود که نگرانی مجامع بین المللی را فراهم ساخته است؟ در این کشور اسلامی که پلیس ویژه ای برای مراقبت از تار موی بانوان تشکیل می شود و لباس و پوشش انسانها بدقت بررسی می گردد، چگونه است که به تخریب قبرستان های بهایی در اصفهان و قائم‌شهر توجهی نمی شود؟ چگونه است که برای مقابله با اقلیت ها سرمایه گذاری و سازماندهی ویژه انجام می شود؟ چگونه است که منزل بهاییان به آتش کشیده می شود و کسی به دادشان نمی رسد؟ چگونه است که سندی از دفتر عالی ترین مقام کشور فاش می شود که در آن سرکوب و تضییع ابتدایی ترین حقوق بهاییان تایید شده است؟(برای دیدن مستندات بیشتر اینجا را ببینید)

۱ نظر:

  1. مگر کار خیر را با نفرات کم نمیشود کرد؟

    مگر میهمان نمیتواند کار خیر بکند؟

    مگر بجز این است که حضرت بهاءالله برای آشتی بین ابناء بشرو ادیان ۴۰ سال بلا زندان
    وتبعید تحمل نمود

    بهائیان از حضرت بهاءالله ماموریت دارند برای صلح و صلح جهانی کوشا باشند

    حضرت عبدالبهاء درهمین فلسطین مهمان نبود تبعدی بود سیستم های آب رسانی
    را تعمیر کرد کشت غلات کرد سیلو ساخت همین ملت فلسطین را از قحطی نجات
    داد به همین ملت فلسطین خدمتها کرد فقرایشان را دستگیری کرد وووووو

    حالا بجای اینکه بگوئیم جناب آقای رفسنجانی اگر شما جدی و رسمی میگوئید
    ما با وجود اینکه در کشور اسرائیل مهمان هستیم و فقط چند صد نفری بیش
    در ناحیه مقیم نیستند و آنان که مقیم اند شهروند اسرائیل نیستند اما آنچه که
    از دست ما بهائیان برای خدمت به بشریت و آشتی بین ابناء بشر وادیان در هر نقطه جهان

    بر آید کوتاهی نمیکنیم ونخواهیم کرد


    قدمای امر را سر مشق کنند


    تاریخ امر را مطالعه نمایند

    کار ها را با حرف شروع نکنند و به حرف خاتمه ندهند

    پاسخحذف