۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

ندا به حماسه پیوست


ندا نترس، ندا نترس، ندا، ندا بمون. و بدین سان است «که یکی ميمیرد و یکی می ماند.»(1)
چه رعنا بود آهوی دشت ایران زمین، با دو مروارید سیاه در زیر سایه ابروانی که فقط یک دختر شرقی از نسل آریا می‌توانست از زنی در تیسفون و یاهگمتانه غنیمت برد. او دخت آزاده حکیم طوس بود، از شاهنامه آمده بود، از نسل گردآفرید بود و اکنون رفت تا به شاهنامه تبارش بپیوندد.
آه ندا، آه. چه به آرامی و نرمی به اطرف می‌نگری. این آسمان تیره تهران هیچگاه نور امیدی بر رخسار پرطراوتت پاشیده بود؟ راز سربسته گیسوانت با هوای غم‌گرفته کوچه‌های شهر را در سینه داشتی. اکنون سینه‌ات را گلوله برادر بسیجی‌ات درید و رازت در کوچه پس کوچه های دیارهای دور نغمه آزادی می‌خوانند.
ندایم، دیگر همه چیز تمام شده است. تمام عشق ها و کینه ‌ها، امیدها و رنج‌ها به آخر رسیده است. نه زنجیر بندگی مردان ستمکار این سرزمین بر گردن داری و نه از زخم تعصب بر پهلوی نازکت می‌نالی. نه گرفتار خشم برادر بسیجی در خلوت و حضوری و نه هدف تیر تقالید کور.
آری، امروز ندا به جمع مردان و زنانی از این سرزمین پیوست که آوازشان را هر روز از پشت پنجره صبح می‌شنویم و امواج نامرئی وجودشان را در شعرها و داستانها و کتابهایمان حس کنیم و اعتماد به نفس می‌یابیم.‌ آری ندا به حماسه پیوست.
---------------------

۶ نظر:

  1. پدر : ندايت نمي رود از ذهنها !!!!

    پاسخحذف
  2. فقط ندا نبود ...
    صدها نفر دیگه این روزها مثل ندا به حماسه پیوستند اما نه عکسی و نه فیلمی و نه حتی اسمی از اونها هست .
    یکی از این گمنام ها را در فیلم زیر می توان دید : (( صحنه بسیار دلخراش است ! برای دیدن احتیاط شود))
    http://www.ireport.com/docs/DOC-272776

    پاسخحذف
  3. در حالي كه تصاوير لحظه جان دادن دختري به نام ندا سلطاني به صورت گسترده در شبكه‌هاي خبري مخالف جمهوري اسلامي پخش شده و اين مسئله به پروژه‌اي براي بدنام كردن نيروهاي نظامي ايران تبديل شده است، يك مقام آگاه امنيتي از افشاي سناريوي 3 مرحله‌اي تروريست‌هاي منافقين در قتل مردم، تصويربرداري و مخابره فوري اين تصاوير خبر داد.
    اين مقام آگاه به خبرنگار رجانيوز گفت: تحقيقات به عمل آمده در خصوص قتل اين دختر حاكي است تروريست‌هاي تك‌تيرانداز از بالاي بام يكي از ساختمان‌هاي مشرف به خياباني فرعي در اميرآباد تهران به سمت وي تيراندازي كرده‌اند.

    وي با بيان اينكه در محل رخداد اين جنايت هيچ‌گونه درگيري وجود نداشته است، ادامه داد: بلافاصله پس از آنكه تيراندازي مي‌شود، تصاويري از لحظه جان دادن اين دختر تهيه مي‌شود. جالب اينجاست كه اين تصاوير توسط يك دوربين فيلمبرداري حرفه‌اي تهيه شده كه كيفيت بالاي تصاوير مؤيد اين ادعا است.

    اين مقام آگاه امنيتي افزود: در همين تصاوير منتشر شده مشخص است كه پس از شليك و افتادن اين دختر بر روي زمين، تنها حدود 5 نفر دور وي جمع مي‌شوند كه اين يعني در اين خيابان فرعي هيچ‌گونه درگيري وجود نداشته و تروريست‌ها نيز اين مكان خلوت را به منظور امكان فرار پس از عمليات انتخاب كرده بودند.

    وي همچنين گفت: راننده خودروي حامل اين دختر و همراهش نيز بر غيرعادي بودن تيراندازي در آن منطقه و حضور فوري يك نفر دوربين به دست در صحنه قتل تأكيد كرد.

    اين مقام آگاه خاطرنشان كرد: اسلحه‌اي كه با آن به سمت اين دختر شليك شده است، جزء سلاح‌هاي سازماني هيچ‌يك از نهادهاي نظامي نيست.

    در همین حال، منابع انتظامی و امنیتی برای چندمین بار از مردم تهران درخواست کردند که در صورت مشاهده چنین صحنه ها و فضاهایی نیروهای انتظامی را در جریان قرار داده و از تکرار حواث تلخ این چنینی جلوگیری کنند.

    http://www.sanyehnews.com/sanyeh/website/index.php?option=com_content&task=view&id=8018&Itemid=2

    پاسخحذف
  4. ریحانه جان کسی از جمهوری اسلامی انتظار حرف دیگه‌ ای‌ نداشت. آقای خامنه‌ای هم خودش گفت که اگه مثل سگ لت و پارتون کردیم تقصیر خودتونه. تازه هنوز که کاری نکردن. این آدمهایی که می‌بینی توی خیابون دارن مردم رو مثل گوسفند کتک می‌زنند هم از اسرائیل و آمریکا اومدند. این جنازه ها هم که روی دست مردم هست مربوط به دوره دفاع مقدس هستند که نبش قبر شدند. همیشه برای بدنام کردن نظام از این بامبول‌ها درمی‌آوردند. مگه یادتون رفت که ۵۰۰۰ زندانی ضد انقلاب در تابستون ۶۷ باهم دست به یکی کردند و برای نام کردن نظام همگی اعدام شدند؟ راستی خودشون رو کجا دفن کردند؟ بی شرفا بعد از مردن هم به نظام رحم نکردند و در یک حرکت شرم آور قبر خودشون در خاوران(لعنت آباد) را با بلدوزر زیر و رو کردند. مگر زهرا کاظمی یادمان رفت؟ او هم در زندان، برای بدنام کردن جمهوری اسلامی، «جسم سخت» را بسر خودش کوبید و مرد. زهرا بنی‌یعقوب هم برای اینکه مردم به پاکی نظام شک کنند، خودش اول به خودش تجاوز کرد و بعد خودش را حلق آویز کرد.
    داریوش و فروهر و همسرش هم توسط کا گ ب و موساد تیکه تیکه شدند، دری نجف آبادی و فلاحیان بیچاره ها مشغول سرکشی به ایتام و مساکین در حلبی آباد بودند که از موضوع با خبر شدند. کلی هم هل شدند، گریه هم کردند. سعیدی سیرجانی و مختاری و پوینده هم خودشان خودشان را در زندان کشتند تا نظام مقدس را به این لکه های ننگ مزین کنند.
    شلوغی‌های الان هم اصلا مهم نیست. این جور اتفاقات بعد از هر بازی فوتبال هم اتفاق می‌افته. نرخ تورم هم ۱۲ درصد هست. این کسایی هم که لباس سبز پوشیدند نذر حضرت ابوالفضل دارند. منظور از خس و خاشاک هم اسرائیلی ها بودند. کسی هم به کسی بزغاله نگفت.
    در ضمن دروغ هم که خناق نیست، مالیات هم نداره.

    پاسخحذف
  5. مرگ بر دیکتاور و خونخوار

    پاسخحذف
  6. http://www.youtube.com/watch?v=5BShKF6pGjs

    پاسخحذف