۱۳۸۶ اسفند ۸, چهارشنبه

کتب درسی نیز تفکیک جنسیتی می شود

رئیس جدید الانتصاب آموزش و پرورش جمهوری اسلامی آقای امیر احمدی اعلام فرمودند که کتاب های درسی دختران و پسران باید از هم تفکیک شود
این عمل بسیار لازم بود چون گزارش شده است که بعضی از دختران و پسران به بهانه کتاب قرض دادن و با هم درس خواندن با یکدیگر صحبت می نمایند.
اصلا به نظر من باید کتاب درسی هر دانش آموز بر اساس اخلاقیات-شرایط خانوادگی و میزان استعداد و از همه مهمتر هدفی که دانش آموز در زندگی دارد برای همان دانش آموز نوشته شود و با بقیه فرق داشته باشد. مثلا کسی که می خواهد دزد شود بهتر است در مورد خطرات افتادن از دیوار و دستگیر شدن و مزایای عضویت در بسیج و سپاه و غیره بهتر بداند ودروغ و ریا نیز به اندازه ای که گناه نباشد بیاموزد-برای این منظور شاید لازم باشد چند درس حوزوی نیز بردارد و زیر نظر یک آخوند زبر دست تلمذ نماید. کسی می خواهد قاضی شود باید در مورد فیزیک اجسام سخت بیشتر بداندودروغ و ریا نیز به اندازه ای که گناه نباشد بیاموزد-ایشان نیز لازم است چند درس حوزوی نیز بردارد و زیر نظر یک آخوند زبر دست تلمذ نماید. کسی که می خواهد سر چهار راه بایستد و به مردم سر گذر گیر بدهد-لیچار بار زنان و دختران کند-کسانی را که از قیافه شان خوشش نمی آید کتک بزند و بالاخره در طرح های اجتماعی و فرهنگی کار کند باید مطالعات عمیقی در مورد فلسفه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد و در کلاس های رزمی که سپاه و بسیج ارایه می کند شرکت نماید مثلا این شخص نیازی به دروغ و ریا ندارد فلذا نیازی به حوزه و آخوند هم نیست مگر آندسته از عزیزان که قصد دارند در شهر کرمان دست به کارهای عظیم فرهنگی و قتل های محفلی بزنند.ایشان تنها لازم دارند که به نوار های سخنرانی آیت الله مصباح گوش دهند و نیاز به کلاس های حضوری نیست.
مقامات بالاتر مملکت نیز نیاز به هیچ علم یا دانش خاصی ندارند. تنها اگر دروغ و ریا بلد باشند کفایت است.
پس نتیجه می گیریم که تصمیم آقای امیر احمدی مبنی بر جدا سازی کتب درسی از درک عمیق ایشان از انقلاب و مبانی جمهوری اسلامی نشات گرفته است و باید حمایت شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر