۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

آیا پرویز ثابتی بهایی بود؟

متن زیر اطلاعیه محفل ملی بهاییان ایران در مورد پرویز ثابتی است. 




۲ نظر:

  1. حالا دنبال چی هستی عمو بالاخره که طرف تخم وترکه بهایی داشته. می خوای بگی که شکنجه گر بهایی نمیشه و همشون پسر پیغمبرهستند. دستتون نمی رسه والا خون این مسلمونهای ازخودتون فناتیک ترو تو شیشه میکنید.

    پاسخحذف
  2. دوست ناشناس. دیانت بهایی مانند دیانت اسلام از طریق تخم و ترکه منتقل نمی‌شود. یعنی اینکه اگر پدر و مادر کسی بهایی باشند، دلیل بر این نیست که فرد به صورت اتوماتیک بهایی است. بهاییان به اطفالی که پدر و مادرشان بهایی بوده و هنوز به سن بلوغ نرسیده‌اند بهایی زاده میگویند. هر بهایی ‌زاده وقتی به سن ۱۶ که می‌رسد باید به امنای جامعه بهایی(مثلا محفل انتخابی جامعه محلی)‌ اطلاع دهد که بعد از تحری حقیقت می‌خواهد بهایی بشود. همین پروسه برای یک یهودی یا مسلمانی که می‌خواهد بهایی شود هم انجام میشود. یعنی برای بهایی شدن فرقی بین یک مسلمان و یک بهایی‌زاده نیست. هردو باید به امنای جامعه اعلام کند که بعد از تحقیق و مطالعه می‌خواهند بهایی شوند.
    بنابراین از نظر جامعه بهایی آقای ثابتی هیچ‌ ارتباطی با جامعه بهایی ندارد. ایشان نمی‌تواند در ضیافت نوزده‌روزه بهاییان شرکت کند(بجز در قسمت روحانی آن که شرکت برای عموم آزاد است). ایشان نمی‌تواند در انتخابات جامعه بهایی شرکت کند. ایشان نمی‌تواند در مسائل مربوط به جامعه بهایی مشورت دهد. البته بنده ادعا نمی‌کنم که ایشان مسلمان بوده.... ولی ادعا می‌کنم که بهایی نبوده است

    پاسخحذف