۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

از نامه* سرگشاده کدیور به رفسنجانی**

  • محروم کردن شهروندان بهائی از امکان ادامه تحصیل در دانشگاهها به دستور رهبری نقض آشکار قانون اساسی و موازین شرعی (مطابق فتوای مرحوم آیت الله منتظری) است.
  • در جمهوری اسلامی افراد به صرف داشتن عقیده مورد تعرض و مواخذه قرار می گیرند. این استثا نیست، قاعده و رویه کشورداری آقای خامنه ای بوده است. راستی با کدام دلیل شرعی و مستند قانونی در دوران ایشان دراویش نعمت اللهی یا بهائیان را مجازات می کنند؟ بطلان عقیده عقوبت دنیوی ندارد. ایشان شرعا و قانونا مجاز نیستند هیچ شهروند ایرانی را به دلیل عقیده اش مورد تعرض و مؤاخذه قرار دهند.
  • احيای حقوق عامه، گسترش عدل و " آزادی‌های مشروع" کلمات زیبائی است که هرگز در زمان زمامداری آقای خامنه ای محقق نشدهاست. حکومت آقای خامنه ای در جهت اماته حقوق عامه، زیرپاگذاشتن عدالت و سلب آزادی های مشروع موفق بوده است. کدامآزادی مشروع را شما سراغ دارید که از ملت سلب نشده باشد؟ آیا آزادی بیان و قلم مشروع نیست؟ رهبری نماد خفقان و سرکوب در نزد اهل قلم و فرهنگ و هنر شده است. آیا آزادی های مذهبی مشروع نیست؟ می توانید از دراویش و مسلمانان اهل سنت بپرسید. آیا حقوق شهروندی هم نوعان بهائی رعایت شده است؟ تنها آزادی این زمانه آزادی تملق و مداحی و چاپلوسی است، که آنهم نامشروع است.


------------------

* این نامه تحت عنوان «استیضاح رهبر» بر روی اینترنت منتشر شده است

http://www.rahesabz.net/story/19667

مقاله استیضاح رهبر در سایت شخصی محسن کدیور: کلیک

** بنده این مقاله را هنوز نخوانده‌ام. موارد بالا را یکی از دوستان زحمت کشیدند و روی فیس بوک قرار دادند. اگر مشکلی در نقل قول وجود دارد می‌توانید در کامنت‌ها برایم بنویسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر