۱۳۸۷ فروردین ۱۶, جمعه

نتایج فاجعه بار حمله به کلیسای فرقه دیویدی در سال ۱۹۹۳ در وکو- تگزاس نه تنها مردم آمریکا را شوکه کرد بلکه باعث هراس جامعه نیز شد. برای بسیاری، هراس از این واقعه غم ناک- و وقایعی شبیه آن- یک بد بینی و ترس را از هر گروه دینی جدید موجب گردیده است. علاوه بر آن بدیهی است که این ترسی بی دلیل نمی باشد. این از آن روست که در نظر عده کثیری از مردم این کشور، آمریکا سرزمینی مستعد برای فرقه های مخرب می باشد. برای این دیدگاه ۴ نظر می توان برشمرد. اول آنکه از سال ۱۹۶۰ بسیاری از آمریکایی ها گونه های سنتی دین داری را ترک گفته اند. دوم، وجود قانون جدایی دین و سیاست و آزادی های فراوان دینی و وجود پیشینه های گوناگون در جمعیت آمریکا می باشد. سوم آنکه خاک پهناور آمریکا اجازه زندگی در انزوا را به مردم می دهد. و چهارم آنکه نهادهای چون مدرسه، حکومت و خانواده به سختی می توانند امنیت عاطفی و پشتیبانی اجتماعی و عشقی که مردم جویای آنانند را فراهم نماید.
بنا به این دلایل ضروری است که هر گروه جدید دینی به دقت مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص گردد که آیا یک فرقه تازه می باشد یا نه. آیین بهایی نیز یک گروه دینی جدید است که باید به درستی مورد تحقیق قرار گیرد. این مقاله مشخصات بنیادی فرقه ها را توضیح می دهد و بررسی می نماید که آیا آیین بهایی دارای این خصوصیات می باشد یا نه.
مشخصات اساسی فرقه ها

۱ نظر:

  1. ba drod va sepase mojadad be shoma va ba tashakor az inke javabe mano dadin,age momkene lotfan befarmaeed chejori va az koja bayad shoro konam be bahaee shodan va inke vase sabt kardanesh chejiri mishe eghdam kard,akhe ghasde mohajerat daram be jaee ke hame dostane bahaee onja hastan,dar in zamine ham lotfan rahnamaee befarmaeed,drod ba shoma va hameye azad andishan.www.iavesta2010@yahoo.com ba tashakor,avesta

    پاسخحذف